Što sve uključuje digitalni marketing


digitalni marketing
24.10.2019

Digitalni marketing danas je sveprisutan pojam. No, znate li što sve zapravo uključuje? 

Digitalni marketing obuhvaća sve marketinške aktivnosti koje se provode korištenjem elektroničkih uređaja ili interneta. Najčešće se podrazumijeva da se pojam digitalni marketing odnosi na online aktivnosti, no tehnički gledano digitalni marketing uključuje i marketinšku komunikaciju putem elektroničkih medija poput televizije, radija, telefona, elektroničkih billboarda i sl. Ipak, naš će fokus ovoga puta biti na online kanalima digitalnog marketinga. 

Online digitalni marketing razvio se iz potrebe da se dopre do ljudi tamo gdje oni jesu, a to je na internetu. Tako su tvrtke svoje oglašavanje i druge marketinške aktivnosti proširile na društvene mreže, tražilice, web stranice, e-mail i druge online digitalne kanale. Dok je „tradicionalni“ marketing ograničen na offline kanale digitalni marketing otvara nebrojene nove mogućnosti promocije i oglašavanja. 

Osnovni kanali digitalnog marketinga su:

  • tražilice
  • društvene mreže
  • e-mail 
  • web stranice

Digitalni marketing podrazumijeva aktivnosti koje se planirano provode na ovim i drugim online kanalima. 

U digitalni marketing na tražilicama ulazi optimizacija za tražilice (SEO), oglašavanje na tražilicama (SEM), Pay-Per-Click (PPC) i Pay-Per-Impression (PPI) oglašavanje, dok u optimizaciju za tražilice spadaju content marketing, aktivnosti na društvenim mrežama, inbound marketing, online PR pa i affiliate marketing. U marketing na društvenim mrežama ulazi Pay-Per-Click (PPC) i Pay-Per-Impression (PPI) oglašavanje, affiliate marketing odnosno suradnja s infuencerima, content marketing i drugo.

Digitalni marketing podrazumijeva niz povezanih aktivnosti i isprepletenih kategorija koje je teško precizno odijeliti. Ipak, možemo izdvojiti nekoliko glavnih kategorija. To su: 

  • Optimizacija za tražilice – SEO
  • Oglašavanje na tražilicama – SEM
  • Content marketing
  • Marketing na društvenim mrežama - SMM
  • Oglašavanje na društvenim mrežama 
  • Affiliate marketing
  • Online PR
  • E-mail marketing 
  • Inbound Marketing

 

Optimizacija za tražilice (SEO) i oglašavanje na tražilicama (SEM)

Optimizacija za tražilice, odnosno SEO uključuje niz planiranih on-page i off-page aktivnosti s ciljem ostvarivanja što više pozicije i bolje vidljivosti na tražilicama. 

On-page SEO fokusiran je na sadržaj koji se nalazi na web stranici. To uključuje kompletan sadržaj web stranice te aktivnosti content marketinga. Sadržaj koji se kreira za web stranicu planirano se gradi oko ključnih riječi koje odgovaraju volumenu pretrage te pitanju ili namjeri korisnika koji pretražuju internet. 

Što bolje i preciznije sadržaj web stranice odgovora pretrazi korisnika to je veća vjerojatnost da će se upravo vaša web stranica pojaviti pri vrhu rezultata njihove pretrage. 

Off-page SEO odnosi se na aktivnosti pridobivanja takozvanih back linkova s drugih s web stranica i društvenih mreža. Pridobivanje linkova s drugih domena jakog autoriteta utječe na bolje pozicioniranje web stranice. Back linkovi mogu se pridobiti primjerice pisanjem gostujućih blog objava na drugim web stranicama, kreiranjem kvalitetnog sadržaja na koji se drugi žele referirati i slično.

Tehnički dio SEO optimizacije odnosi se na nužne tehničke uvjete koje web stranica mora zadovoljiti. To uključuje brzinu učitavanja, responzivnost, implementaciju SSL certifikata, pravilno postavljanje canonical tagova, redirect linkova i drugo. Ovaj dio SEO optimizacije odnosi se na backend, odnosno na to kako je web stranica programirana. 

 

Oglašavanje na tražilicama (SEM)

Oglašavanje na tražilicama podrazumijeva kreiranje oglasa za tražilice koji će biti prikazani korisnicima pri pretraživanju određenih ključnih riječi. Oglasi na tražilicama prikazuju se na samom vrhu rezultata pretrage. 

Ovisno o načinu naplate oglasi na tražilicama mogu biti Pay- Per-Click (PPC) oglasi Pay-Per-Impression (PPI). Pay- Per-Click odnosno PPC oglasi naplaćuju se prema broji klikova na oglas neovisno o broju prikaza, dok se Pay-Per-Impression (PPI) oglasi naplaćuju prema broju prikaza oglasa neovisno o broju klikova na oglas. 

 

Marketing na društvenim mrežama 

Marketing na društvenim mrežama podrazumijeva komunikaciju i oglašavanje s ciljem promocije brenda, proizvoda i usluga. Aktivnosti na društvenim mrežama povećavaju brand awareness, promet na web te generiraju leadove. 

U marketinške aktivnosti na društvenim mrežama spada i oglašavanje koje može biti Pay- Per-Click (PPC) ili Pay-Per-Impression (PPI) ovisno o sustavu prema kojem s plaćaju oglasi. 

Društvene mreže neprestano rade na unapređenju sustava oglašavanja, izgledu i tipovima oglasa. Tako danas, ovisno o društvenoj mreži na kojoj se oglašavate, možete kreirati foto, video, story objave u skladu s različitim ciljevima usmjerenih prema ciljnoj publici.

Osim oglasa, na društvenim mrežama možete kreirati sponzorirane objave kako biste dosegli širu publiku. 

Još jedan važan dio strategije marketinga na društvenim mrežama je affiliate marketing koji je razvojem društvenih mreža evoluirao u suradnju s influencerima. Infuenceri su utjecajne osobe u online zajednici koje imaju velik broj pratitelja i mogu utjecati na kreiranje mišljenja o određenom proizvodu ili brendu. 

Najpopularnije društvene mreže na kojima možete kombinirati razne taktike marketinga na društvenim mrežama su Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat i druge. 

 

Content marketing

Content marketing podrazumijeva aktivnosti kreiranja sadržaja s ciljem promocije brenda, kreiranje brand awarenessa, generiranje leadova i većeg broja posjeta na web stranicu te stvaranje odnosa povjerenja s klijentima, odnosno budućim kupcima. 

Aktivnosti content marketinga uključuju kreiranje i promociju raznolikog, zanimljivog i korisnog sadržaja. Sadržaj je moguće kreirati u različitim oblicima. Blog objave, elektroničke knjige, infografike, video tutoriali, slideshow prezentacije, podacast i slično. 

Društvene mreže su idealna platforma za promociju kreiranog sadržaja stoga je content marketing u uskoj vezi s marketingom na društvenim mrežama. Sadržaj koji ste kreirali efikasno možete promovirati na društvenim mrežama u raznim oblicima i formama. Možete podijeliti i sponzorirati blog objavu, duži video možete podijeliti u nekoliko kraćih video objava, najupečatljivije rečenice iz blog postova možete dijeliti kao niz savjeta i slično. Mogućnosti recikliranja sadržaja te prilagodbe različitim platformama su brojne.

 

E-mail marketing

E-mail marketing je najdirektniji i najosobniji oblik digitalnog marketinga koji vam omogućuje da direktno komunicirate s korisnicima. Ovaj alat možete koristiti za ciljanu promociju proizvoda i usluga, ali i sadržaja koji ste kreirali. 

Najveća prednost e-mail marketinga je mogućnost segmentacije liste te mogućnost slanja prilagođenog sadržaja svakoj skupini primatelja. Personalizirajte komunikaciju te u svakom e-mailu pokažite da se obraćate direktno primatelju. 

 

Inbound marketing

Inbound marketing je marketinška strategija kojoj je cilj privući kupce kreiranjem njima vrijednog sadržaja. Inbound marketing je strategija kreiranja sadržaja kojeg korisnici žele konzumirati umjesto da ih se ometa sadržajem koji ih ne zanima. 

Strategija inbound marketinga može uključivati različite kanale digitalnog marketinga i različite tipove sadržaja koji privlače potencijalne kupce na vašu web stranicu. Ideja koja stoji iza koncepata inbound marketinga je ne samo privući posjetitelje već ih zadržati i potaknuti ih da ponovno posjete vašu web stranicu pružajući im sadržaj koji im je koristan, zanimljiv i zabavan.

Koncept inbound marketinga temelji se na 3 faze: attract, engage, delight. Što znači da je cilj ovog procesa privući korisnike, potaknuti ih na angažman i pružiti im određenu vrstu zadovoljstva u vidu savjeta, rješenja problema i slično.

 

Digitalni marketing je kompleksan pojam koji zapravo obuhvaća sve online promotivne aktivnosti koje su usko povezane jedna s drugom.
Svaki segment ili kategorija digitalnog marketinga usko su povezani te se sve aktivnosti moraju provoditi planski, kao dio sveobuhvatne strategije.

Trebate li pomoć oko planiranja i provođenja aktivnosti digitalnog marketinga kontaktirajte Dimedia tim.