Content marketing - put od sadržaja do kupaca
Marketinški kanali brzo se mijenjaju, a klasičan marketinški pristup postaje sve manje i manje efikasan. Danas korisnici traže informacije, traže brze odgovore na pitanja, traže rješenja za određene probleme i traže ih na internetu.
Tu nastupa content marketing. Primarni cilj content marketinga je pružiti korisnicima tražene informacije, ponuditi rješenje problema, a ne proizvod. Polazišna točka kreiranja strategije content marketinga je idealan kupac, buyer persona.
Otkrijte tko je vaš idealan kupac - buyer persona
Istražite vašeg idealnog kupca. Upoznajte ga. Nemojte se zaustaviti samo na demografskim karakteristikama. Otkrijte što voli, što ne voli, kako provodi slobodno vrijeme, kada se budi i kad odlazi na spavanje. Saznajte kakvi su njegovi stavovi i životne vrijednosti. I najvažnije – otkrijte kako donosi odluku o kupnji.
Nakon što ste definirali idealnog kupca, svu komunikaciju usmjerite i prilagodite njemu. Format, ton i način komunikacije moraju biti u skladu s vrijednostima i interesima vašeg idealnog kupca. Čak i raspored objava mora biti u skladu s njegovim dnevnim rasporedom.
Komunikacijsku strategiju i taktike definirajte na temelju vaše buyer persone.
Kreiranje sadržaja
Kreirajte sadržaj koji će vaš idealna kupac prepoznati kao relevantan, zanimljiv, zabavan i vrijedan. Ono što je izuzetno važno je dosljednost u objavama. Izradite kalendar objava i pridržavajte se rasporeda. Pridržavajte se komunikacijske strategije, budite dosljedni svom brendu. Nemojte lutati i često eksperimentirati s raznim stilovima. Gradite svoj brend i dajte korisnicima vremena da ga prepoznaju.
Što kreirati?
Content marketing mnogi poistovjećuju s pisanjem bloga. No, content marketing je puno više od toga. Blog je samo jedan od content marketing alata. Na raspolaganju vam je niz formi koje možete koristiti u sklopu vaše content marketing strategije.
Tipovi sadržaja:
• blog postovi
• objave gostujućih blogera / influencera
• e-knjige / e-books
• infografike
• studije slučaja / case studies
• video sadržaj
• webinari
Jednom kreirani sadržaj uvijek možete ponovno koristiti u drugoj formi. Na primjer, niz blog postova o jednoj temi možete objediniti u e-book. Infografike i studije slučaja možete prikazati u video formi. Niz edukativnih blogova možete prezentirati kroz webinar koji možete snimiti te kasnije objaviti kao video. Mogućnosti su zaista brojne.
Promovirajte sadržaj
Uložili ste puno truda i radnih sati u izradu kvalitetnog, zanimljivog i relevantnog sadržaja, no bez promocije taj trud je uzaludan. Vaš sadržaj mora doći do buyer persone.
Iskoristite potencijal društvenih mreža. Istražite gdje su vaši idealni kupci i budite tamo. Koristite Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Twitter… i nipošto nemojte podcijeniti potencijal YouTube-a. YouTube je druga najveća tražilica na svijetu, a video sadržaj korisnicima je vrlo atraktivan.
Koristite e-mail marketing. Pozovite korisnike da se pretplate na vašu mailing listu kako bi mogli primati vaš sadržaj. Budite redoviti u slanju mailova, ali ne pretjerujte. Jedan mail tjedno sasvim je dovoljno.
Povežite se s influencerima iz vaše industrije. Danas su influenceri na društvenim mrežama vrlo popularni, imaju veli broj pratitelja te uz pomoć njih vaš sadržaj može doprijeti do šire publike.
Svaki oblik sadržaja koji kreirate mora biti optimiziran za tražilice. Kada je to prikladno možete oglašavati sadržaj. Na primjer, nakon što ste objavili opsežan e-book.
Imajte na umu da je content marketing kontinuiran proces. Nemojte očekivati instant rezultate. Ulažite u sadržaj, budite dosljedni i strpljivi. Trud će se sigurno isplatiti. Uz pomoć content marketinga posjetitelje vaše stranice pretvorit ćete u kupce, kupce u lojalne kupce, a lojalne kupce u promotore brenda.
Ako trebate pomoć u izradbi i provedbi content marketing strategije slobodno se obratite stručnjacima iz Dimedia tima.