LinkedIn – mreža novih poslovnih prilika


Povezivanje s poslovnim prilikama putem LinkedIna
24.05.2019

Za poslovne ljude LinkedIn je mreža na kojoj moraju biti prisutni. Ona je prilika za povezivanje sa svjetskom poslovnom zajednicom, pronalaženje klijenata, partnera, suradnika i zaposlenika. Osim prilike za povezivanje LinkedIn vam pruža priliku da se u pozicionirate kao stručnjak u vašem području. 

Da biste bili uspješni u LinkedIn networkingu budite aktivni na vašem osobnom profilu i na LinkedIn stranici vaše tvrtke. 

 

Kako maksimalno iskoristiti osobini profil 

Ako još nemate osobni profil na LinkedInu možete ga kreirati vrlo jednostavno. Posjetite www.linkedin.com, unesite tražene podatke i slijede upute. 

Bez obzira na to jeste li novi korisnici ili imate profil već neko vrijeme izdvajamo nekoliko stvari na koje biste trebali obratiti pozornost:

  • Fotografija - Imajte na umu da se radi o poslovnom profilu te da vas vaša fotografija predstavlja vašim budućim klijentima i suradnicima. 
  • Uvodni tekst i sažetak - Uvodni tekst prvo je što ljudi pročitaju o vama, stoga kratko i jasno navedite tko ste i što radite. Sažetak je prilika da malo detaljnije opišete misiju iza vaše poslovne priče. 
  • Poslovno iskustvo i edukacija - Podijelite vaše dosadašnje poslovno iskustvo kako bi vaši budući klijenti i suradnici dobili dojam o vašoj stručnosti. Također, dodajte informacije o vašem obrazovanju, dodatnoj edukaciji i certifikatima koje posjedujete. Na vašem profilu istaknite vaše vještine te jezike koje govorite. 
  • Postignuća i nagrade - Ostvarili ste prestižne rezultate u vašem poslovanju, zavrijedili ste priznanja struke? Pohvalite se. Dodajte na vaš profil priznanja i nagrade koje ste osvojili. 
  • Vanjski linkovi - Kvaliteta vašeg rada najbolje govori o vama. Dodajte linkove na vanjske izvore, web stranice, blogove i  objavljenje radove kako biste vašoj zajednici pokazali što i kako zapravo radite. 
  • Preporuke - Zamolite vaše klijente i suradnike da vam napišu preporuke. Zadovoljan klijent znači još zadovoljnih klijenata. 

 

Povezivanje s poslovnom zajednicom

Povezivanje sa zajednicom i građenje mreže kontakta je proces koji zahtijeva vrijeme, ali se isplati. Svaka nova osoba s kojom se povežete je prilika za rast vašeg dosega u zajednici. 

Da biste se povezali s postojećim poslovnim kontaktima možete sinkronizirati vašu e-mail listu s LinkedInom. Za postizanje šireg dosega i povezivanje s novim, zanimljivim ljudima možete svoju mrežu kontakata prošiti na osobe s kojima dijelite zajedničke kontakte no ne poznajte ih još. 

Povezivanje s LinkedIn zajednicom podrazumijeva i pronalaženje pravih osoba i stranica koje ćete pratiti. Uz pravi odabir, LinkedIn može zaista postati mjesto izvora pravih poslovnih informacija i edukativnog sadržaja. 

Otkrijte to su lideri u vašoj industriji, pratite njihove objave i budite aktivni, čitajte, komentirajte, dijelite. Aktivno sudjelovanje pomaže vam da se istaknete i postanete primijećeni u vašem poslovnom okruženju. 

 

Kreiranje originalnog sadržaja

Da biste ostvarili i zadržali poziciju stručnjaka u vašoj poslovnoj zajednici morate aktivno doprinositi stvaranju sadržaja i objava koje su toj zajednici zanimljive. 

Najbolji način za povećanje dosega na LinkedInu je kreiranje originalnog sadržaja. Imate mogućnost dijeljenja vaše profesionalne ekspertize, iskustva i profesionalnih stavova. Međutim, često su najzanimljivije priče koje kombiniraju osobno iskustvo s profesionalnim.

Iskoriste vaš osobni profil kako biste ispričali vaše priče o uspjesima i neuspjesima na poslovnom putu, naučenim lekcijama i svladanim izazovima. Na taj ćete način steći povjerenje vaših pratitelja i budućih klijenata.

Vaš članak možete napisati direktno u za to predviđeno polje u LinkedInu. LinkedIn daje blagu prednost tako kreiranim člancima pred podijeljenim vanjskim linkovima. Pri pisanju članaka vodite računa o ključnim riječima za koje se želite pozicionirati jer tražilice indeksiraju i sadržaj na društvenim mrežama.

Osim članaka, možete objavljivati foto i video objave. Za njih također napišite prikladne naslove i opise za optimizaciju kao i kratak, zanimljiv tekst koji prati objavu. Vodite računa da vizualan sadržaj bude atraktivan i u pravoj rezoluciji. 

 

Za što i kako koristiti LinkedIn stranice 

Za razliku od vašeg osobnog profila koji predstavlja vas, LinkedIn stranica predstavlja vašu tvrtku i vaš brend

Uz pomoć vašeg osobnog profila lako ćete kreirati i upravljati poslovnom stranicom tvrtke. U alatnoj traci odaberite opciju „Work“, a zatim iz izbornika koji se otvara odberite opciju „Create page“. Pratite upute i unesite sve tražene podatke o vašoj tvrtki, logo preporučenih dimenzija 300x300 pixela te naslovnu fotografiju u skladu s vašom tvrtkom i brendom. Ne zaboravite unijeti link za vašu web stranicu te kontakt podatke.

Kreiranje stranice na LinkedInu

Kreiranje LinkedIn stranice

 

Tekstualni opis vrlo je važan element stranice. Google indeksira taj sadržaj zato ga napišite u skladu s pravila SEO optimizacije. Uključite ključne riječi za optimizaciju na početak teksta, no pazite da ih koriste smisleno kako bi tekst i čitatelju bio zanimljiv. 

LinkedIn stranicu povežite s vašim zaposlenicima za postizanje veće dosega stranice i prepoznatljivosti vaše tvrtke. 

LinkedIn stranice omogućuju vam ostvarivanje većeg dosega od osobnog LinkedIn profila jer vam omogućuju pristup preciznoj statistici publike na temelju koje možete kreirati efikasne objave i oglase. Svaku objavu koju kreirate možete precizno targetirati prema jeziku, lokaciji, funkciji, industriji, veličini tvrtke i slično.

 

Što objavljivati?

LinkedIn stanica odlična je za predstavljanje vaše tvrtke potencijalnim klijentima, suradnicima i zaposlenicima. Ona je prvo mjesto na kojem će vaši budući suradnici potražiti informacije o tome kako je surađivati s vama. 

Na LinkedIn stranici tvrtke možete objavljivati novosti vezane uz samu tvrtku poput novih članova tima, uspješne realizacije projekata, širenja na nova tržišta, preporuke klijenata i drugo. Omogućite potencijalnim klijentima i zaposlenicima da steknu dojam o tome kako je ugodno raditi s vama. 

Također, objavljujte stručne članke vezane uz industriju koji će pomoći vašoj tvrtki da se pozicionira kao stručnjak u svom području. Možete dijeliti objave s vašeg bloga i drugi sadržaj s vaše web stranice. 

Nemojte se ograničiti samo na tekstualni sadržaj, iako je poslovna mreža LinkedIn je vizualni mediji. Privucite pažnju korisnika vizualno atraktivnim video i foto objavama. 

Na stranici redovito objavljujte sadržaj, a da biste ostali dosljedni i organizirani kreirajte kalendar objava
 
Tipovi sadržaja koje možete objavljivati:

  • Blog postove
  • E-knjige
  • SlideShare prezentacije
  • Infografike
  • Serije tematskih objava

 

Struktura objave

  • Tekst – kratak, zanimljiv, inspirativan, dužine do 150 znakova
  • CTA – uključite jasan call to action kao cilj koji želite postići objavom
  • Skraćeni link s kodom za praćenje – na linkove koje dijelite dodajte kodove za praćenje putem Campaign URL Buildera kao biste lakše pratili izvore prometa na stranici, takve linkove prije objave skratite u Bitlyu
  • Fotografija – odaberite fotografiju koja će privući pažnju, dimenzija 1200x627 pixela

 

Kako postići najveći doseg

Imajte na umu cilj koji želite postići svakom pojedinom objavom i kreirajte je u skladu s njim. Ciljevi mogu biti podizanje svijesti o brendu, prikupljanje informacija o publici ili pozicioniranje kao lider u vašem sektoru poslovanja.

Pratite analitiku stranice i publike uz pomoć koje ćete moći zaključiti tko su vaši pratitelji i na kakav sadržaj najbolje reagiraju. Prilikom postavljanja svake objave imate mogućnost odabira publike kojoj će se prikazivati. Iskoristite ovu mogućnost preciznog targetiranja i osigurate da vaš sadržaj dopre do prave publike.

Sponzorirajte vaše najkvalitetnije objave za najbolji mogući doseg. Koriste LinkedIn Dynamic Ads, odnosno LinkedIn oglase kao odličan alat za privlačenje novih pratitelja, poboljšanje brand awarenessa i generiranje leadova.

Da biste vašu prisutnost na LinkedInu maksimalno iskoristili za promociju vas i vaše tvrtke morate biti ustrajni i dosljedni. Ulažite vrijeme u interakciju sa zajednicom, istraživanje publike i praćenje analitike te kreiranje publici zanimljivog sadržaja. I na kraju promovirajte sadržaj, koristite LinkedIn oglase i sponzorirane objave da biste postigli najbolji mogući doseg.