Sve što trebate znati ako želite povećati broj čitatelja bloga

Kreiranje kvalitetnog sadržaja zahtjevan je i dugotrajan proces. Stoga, nipošto ne želite da vaš trud bude uzaludan. Izdvojili smo niz savjeta koji će vam pomoći da povećate broj čitatelja vašeg bloga.
Svaka objava na blogu nova je prilika da vas potencijalni kupci pronađu na tražilicama ili društvenim mrežama, posjete vašu web stranicu i saznaju više o vama. Ulaganje u kreiranje sadržaja pomaže vam da s vašom publikom izgradite odnos pun povjerenja. Pružite čitateljima odgovore na pitanja koja ih muče i ponudite im rješenje problema. Ako to učinite, čitatelji bloga ukazat će vam povjerenje i postati vaši kupci, odnosno korisnici vaših usluga.
Definirajte buyer persone
Sve počinje od istraživanja vaše buyer persone, odnosno idealnog kupca. Prije svega važno je precizno definirati tko su vaši čitatelji. Kreiranje buyer persona pomaže vam da lakše vizualizirate i bolje razumijete vaše čitatelje. Više o vašim čitateljima možete saznati provodeći marketinška istraživanja te analizirajući podatke o postojećim čitateljima.
Nakon što identificirate vašu publiku istražite njihove interese, izazove i probleme. Samo na taj način moći ćete kreirati zanimljiv sadržaj koji će riješiti njihov problem te dodati određenu vrijednost njihovom životu.
Na temelju prikupljenih podataka i istraživanja kreirajte osobnost bloga privlačnu vašim idealnim kupcima. O osobnosti bloga, tonu i načinu komunikacije uvelike ovisi njegova čitanosti, a prihvatljiv način komunikacije ovisi o tome tko su čitatelji.
Da bi vaš blog ostvario što veći organski promet važno je da pišete o temama koje publika pretražuje. Kreirajte listu ključni riječi, fraza i tema, pri istraživanju koristite neke od dostupnih alata za istraživanje ključnih riječi i trendova pretraživanja.
Otkrijte kakav sadržaj vaši čitatelji žele. Kod čitatelja ne prolaze svi tipovi sadržaja jednako dobro. Stoga kontinuirano pratite i istražujte kako vaši čitatelji reagiraju na pojedine tipove sadržaja. Ne morate se striktno držati tekstualnih objava. Uključite raznolikost u vaš blog. Kreirajte vizualan i video sadržaj, podcaste, infografike, prezentacije, novosti iz industrije i sl. Pratite reakcije publike i otkrite kakve blog objave ostvaruju najbolje rezultate.
Optimizirajte objave za postizanje rezultata
Optimizacija objava puno je kompleksnija nego što vjerojatno očekujete te uključuje daleko više od unosa nekoliko ključnih riječi.
Što sve optimizirati u jednoj blog objavi:
- Link objave optimizirajte za tražilice te u njega uključite ključne riječi
- Naslov objave optimizirajte za čitatelje i tražilice, koristite ključne riječi no vodite računa da zvuče prirodno
- Koristite relevantne ključne riječi i dodajte ih na početak teksta
- Podnaslovi su važni za tražilice i za čitatelje, podijelite tekst u smislene cjeline te u podnaslovima koristite ključne riječi
- Olakšajte čitanje pisanjem kratkih odlomaka
- Izgradite mrežu unutarnjih linkova, dodajte linkove za povezane blog objave i druge dijelove vaše web stranice
- Imenujte fotografije i za njih napišite alt tagove u skladu s onim što prikazuju
- Uključite CTA u sam tekst objave i u druge dijelove stranice
- Uključite mogućnost komentiranja objava
- Dodajte ikone za dijeljenje na društvenim mrežama uz koje je vidljiv broj ostvarenih dijeljena
- Optimizirajte blog za mobilne uređaje
Pretvorite povremene posjetitelje u stalne čitatelje bloga
Nove posjetitelje vašeg bloga morat ćete uvjeriti u to da je vrijedno ponovno posjetiti vaš blog, prvenstveno kroz kvalitetan sadržaj.
No, povremenim čitateljima važno je jasno dati do znanja kakvu vrijednost za njih može imati vaš blog te im pružiti mogućnost da se jednostavno pretplate na sadržaj bloga. Dobar alat za to je sidebar box s pozivom na akciju i poljem za unos e-mail adrese za primanje obavijesti o novim objavama na blogu.
Link prema blogu svakako bi se trebao nalaziti i u glavnoj navigaciji vaše web stranice, a formu za pretplatu na blog uključite u footer web stranice. Stranica „O nama“ privlači posjetitelje koji su prvi put na vašoj web stranici te žele saznati više o vama. Iskoristite tu priliku te na nju također dodajte poziv na čitanje vašeg bloga i link prema njemu.
Formu s pozivom na pretplatu na blog, možete dodati na svim stranicama vašeg weba koje imaju velik promet. Osim toga, možete kreirati posebnu landing stranicu s formom za pretplatu na koju ćete dovesti korisnike s društvenih mreža, PPC kampanja ili drugih dijelova vašeg weba.
Iskoristite društvene mreže i newsletter za promociju bloga i direktno pozovite korisnike na redovito praćenje vaših objava.
Provodite A/B testiranje dodanih elementa s pozivom na pretplatu na blog. Testirajte koji naslovi, tekstovi i pozivi na akciju najbolje djeluju.
Povećanje broja čitatelja bloga je proces
Povećanje broja čitatelja ne događa se preko noći i zahtjeva kontinuirano kreiranje kvalitetnog sadržaja, optimizaciju svake objave za čitatelje i tražilice te ulaganje konstantnih napora u pretvaranje povremenih posjetitelja u vjerne čitatelje i promotore bloga.
No, na kraju, trud će vam se isplatiti jer ćete izgraditi povjerenje u vašoj zajednici, a čitatelji vašeg bloga postat će vaši kupci.
Ako trebate pomoć oko kreiranja i promocije sadržaja obratite se našem timu.