Savjeti za kvalitetnije pisanje bloga


Pisanje bloga
09.05.2019

Pisanje bloga tvrtke, kompanije, brenda… danas je nešto što se gotovo podrazumijeva kao dio marketinške strategije. No, na što sve trebate obratiti pažnju prilikom pisanja bloga i kako najbolje kreirati objave za blog vaše tvrtke?

 

Postavite blog na vašu web stranicu 

Nemojte odvajati blog od vaše web stranice. Blog će privući čitatelje koji se možda još nisu susreli s vašom tvrtkom ili vašim brendom, stoga je važno da budu u mogućnosti povezati vaš blog s brendom koji stoji iza njega. 

On-site blog najbolje je rješenje. Omogućuje posjetiteljima da lako povežu vaš blog s vašom tvrtkom, jednostavno putem glavne navigacije posjete druge dijelove vašeg weba uključujući stranice vaših proizvoda i usluga. 

Osim toga, on-site blog podrška je SEO strategiji. Svakom objavom na blogu dobivate novu stranicu koju tražilice indeksiraju za određene ključne riječi te povećavate mogućnost postizanja više pozicije na tražilicama. 

Najveća greška koju možete napraviti prilikom postavljanja bloga je smjestiti ga na odvojenu domenu. Postavljanjem bloga off-site odvajate vitalan dio vašeg weba. Blog je najbolje postaviti na glavnu domenu (/blog ili sl.).

 

Odredite cilj pisanja bloga 

Prije početka kreiranja objava na vašem blogu razmislite i odredite ciljeve koje želite postići. Želite li povećati broj posjeta vaše web stranice, generirati ledaove, pozicionirati se kao stručnjaci u vašem području poslovanja? 

Koje god ciljeve imali na umu, važno ih je precizno definirati i u skladu s njima definirati jasnu strategiju

 

Istražite

Istražite teme, ključne riječi, interes publike, novosti iz područja o kojem pišete, aktivnosti konkurencije… ukratko, istražite sve. 

Neka vaš blog bude mjesto na kojem će vaši čitatelji moći pronaći nove, korisne i provjerene informacije. Postanite autoritet u vašoj branši te pružite čitateljima sadržaj koji ne mogu pronaći nigdje drugdje. 

 

Kreirajte kalendar objava

Kalendar objava pomoći će vam da ostanete organizirani i redoviti u objavama na vašem blogu. Unaprijed odredite teme o kojima ćete pisati te rokove objava. Osim toga, vodite računa o organizaciji tima koji sudjeluje u realizaciji i odredite rokove za svaku pojedinu fazu procesa. 

Kroz kalendar objava lako ćete pratiti sve aktivnosti vezane uz kreiranje sadržaja. 

Važno je da se pridržavate rokova i budete dosljedni u redovitosti objava. 

 

Kalendar objava

 

Pružite raznolikost sadržaja

Pružite čitateljima raznolik i zanimljiv sadržaj kojem će se rado vraćati. Organizirajte brainstorming tima o različitim tipovima sadržaja kojeg možete kreirati. Ne mora to uvijek biti tekstualni sadržaj. Uključite grafičke prikaze, infografike, foto i video sadržaj, postove gostujućih autora, pitanja i odgovore, intervjue, studije slučaja… 

Blog pruža brojne mogućnosti da pružite raznolik sadržaj i budete drugačiji od konkurencije

 

Optimizirajte, uredite i lektorirajte sadržaj

Prije samog početka kreiranja sadržaja za blog vodite računa o optimizaciji za tražilice. Definirajte ključne riječi za koje se želite pozicionirati. Koristite neke od alata za planiranje ključnih riječi kako biste prikupili informacije o relevantnim ključnim riječima koje možete koristiti.

Ako se fokusirate na korištenje ključnih fraza, imate veće šanse za bolje pozicioniranje nego ako koristite samo jednu ključnu riječ.

Nakon što ste odredili ključne riječi ili fraze unesite ih na važna mjesta u tekstu, a to su: link, naslov, podnaslovi, alt tagovi slika, početni odlomak teksta i tijelo teksta. Važno je ne pretjerivati s „guranjem“ ključnih riječi, one moraju biti prirodno uklopljene u sadržaj. 

Uređivanje i lektura sadržaja izuzetno je važan korak pri kreiranju kvalitetnog sadržaja kojeg nipošto ne smijte preskočiti. Ostavite tekst „da odmori“, pročitajte ga ponovno nakon određenog vremena, ispravite greške i nelogičnosti. Zamolite kolege da pročitaju tekst i daju vam objektivno mišljenje te uzmite u obzir njihove savjete. 

 

Potaknite čitatelje na interakciju

Jedan od ciljeva pisanja bloga trebalo bi svakako biti građenje odnosa s čitateljima, a da biste u tome uspjeli morate uključiti i njih. Potaknite ih na interakciju, uključite ih u raspravu o temi, postavljate pitanja. Komunikacija s vašim korisnicima putem bloga mora biti dvosmjerna. 

Omogućite komentare na blog objave i postavite pitanja kako bi se vaši čitatelji uključili. Pobrinite se da svi komentari dobiju odgovarajući odgovor od autora bloga. Komentari se također indeksiraju te tako možete dobiti dodatan organski promet. 

Potaknite čitatelje da podijele sadržaj na društvenim mrežama te uz svaku blog objavu dodajte vidljive ikone za dijeljenje.

I na kraju, pokažite da cijenite trud i angažman čitatelja zahvalom i odgovorom na njihove komentare i pitanja. 

 

Dodajte call-to-action

Svi napori koje ulažete u kreiranje sadržaja zapravo su usmjereni ostvarivanju konverzija, odnosno pretvaranje vaših čitatelja u kupce. 

Na kraju svake objave na blogu dodajte call-to-action koji je u skladu sa sadržajem objave, ali i s fazom prodajnog lijevka u kojem se nalaze čitatelji kojima se obraćate. Pogrešno postavljen call-to-action neće zainteresirati čitatelje da se informiraju o vašem proizvodu, usluzi ili ponudi, a za vas će to značiti propuštenu mogućnost za prodaju. 

 

Promovirajte sadržaj

Nakon objave određenog sadržaja vrijeme je da ga promovirate. Društvene mreže najbolji su kanali za promociju sadržaja objavljenog na blogu. Putem društvenih mreža imate priliku doseći do šire publike te ju potaknuti na interakciju i dijeljenje.

 

Ne očekujte instant rezultate 

Stvaranje kvalitetnog, raznolikog i zanimljivog sadržaja na vašem blogu dugotrajan je proces koji donosi dugoročne rezultate. Ako ne postignete očekivani uspjeh nakon nekoliko blog objava nemojte se obeshrabriti. Građenje uspješnog bloga zahtijeva vrijeme, dosljednost i redovitost.

Nemojte objavljivati sporadično već se pridržavajte kalendara objava. Samo redovitim objavama možete steći vjerne čitatelje koji će sve vraćati na vaš blog kako bi dobili korisne, nove i relevantne informacije. 

Želite li i dalje čitati korisne savjete o internet marketingu i korištenju tehnologije u poslovanju redovito pratite Dimedia blog