SEO optimizacija u 10 jednostavnih pravila


SEO Dimedia
01.12.2018

SEO optimizacija je opsežan i kontinuiran proces. Istina, nije ga moguće svesti na samo 10 pravila. No, izdvojili smo ključne savjete koji će vam pomoći da razumijete temelje SEO optimizacije. Nakon što shvatite osnovna načela bit ćete u mogućnosti zagrebati ispod površine i dublje istražiti to područje.

 

1. Istražite ključne riječi

Temelj svakog dobro obavljenog posla je kvalitetna priprema, a kvalitetno odrađeno istraživanje ključnih riječi temelj je SEO optimizacije sadržaja na vašem webu.

Sve počinje kada korisnici u tražilicu upišu ključne riječi koje pretražuju. No, što to i kako korisnici pretražuju? Na vama je da to otkrijete.

Prije svega definirate ključne riječi ili pojmove relevantne za posao kojim se bavite. Istražite kako korisnici pretražuju. Odlični alati za to su Google Trends i Keyword Planner. Pomoću njih ćete dobiti uvid u to koje biste ključne riječi trebali koristiti na svom webu, a koje baš i nisu tako popularne.

Uzmite u obzir i takozvane „riječi dugog repa“, odnosno pojmove koje imaju određen opseg pretrage no nisu toliko konkurentni. To je vaša prilika da pronađete svoju nišu.

 

2. Pišite za ljude, a ne za tražilice

Vrijeme pisanja „za mašine“ daleko je iza nas. Danas su korisna informacija i relevantan sadržaj najvrjedniji.  Google nastoji svojim korisnicima odgovoriti na pretraživanje točnom informacijom, a ne web stanicom „nabildanom“ ključnim riječima. Algoritmi su dovedeni gotovo do savršenstva i razumiju kako korisnici reagiraju na isporučeni sadržaj.

Ako se na vašoj stranici korisnici zadržavaju i ponovno je posjećuju, čitaju sadržaj te ga dijele na društvenim mrežama, Google će vašu web stranicu smatrati relevantnim izvorom i nagraditi je višom pozicijom na tražilici.

Ako korisnici na vašoj stranici ne pronađu traženi sadržaj brzo će je napustiti bez ikakve interakcije. Google će na osnovu takvih reakcija vašu web stranicu označiti kao irelevantnu i neće je prikazivati na visokoj poziciji u rezultatima pretraga.

 

3. Ne pretjerujte s ključnim riječima

Kao što smo već istaknuli kvalitetan sadržaj važniji je od pretjerane uporabe ključnih riječi. Tražilice kao i korisnici više cijene kvalitetan sadržaj nego pretjerivanje s ključnim riječima.

 

Koliko ključnih riječi je dovoljno?

Kada razmišljate o tome uđite u kožu pretraživača. Koliko pojmova korisnici odjednom upisuju u tražilice? Razmislite i o tome koje su ključne riječi važne posao kojim se bavite, uzmite u obzir i rezultate istraživanja dobivene u prvom koraku.

Fokusirati se na jednu ključnu riječ ili pojam po stranci sasvim je dovoljno. To ne znači da se morate ograničiti na jedan pojam. To znači da trebate stvarati podstranice i kreirati novi sadržaj. Blog je idealna platforma za to.

 

4. Redovito kreirajte novi sadržaj

Kao što smo naglasili u uvodu, SEO optimizacija je kontinuiran proces. Stvaranje novog sadržaja sastavni je dio tog procesa.

Kontinuiranim dodavanjem novosti na vaš web postižete niz prednosti važnih za uspjeh SEO optimizacije:

  • Korisnicima pružate relevantne informacije, nudite im priliku da dijele vaš sadržaj sa svojim krugom poznanika i tako povećavaju relevantnost vašeg weba
  • Stvarate podstranice na kojima imate priliku koristiti ključne riječi važne za vaš posao
  • Pokazujete Googleovim algoritmima da je sadržaj na vašoj stranici aktualan

Ovisno o poslu kojim se bavite i ciljevima koje želite postići, učestalost novih objava može varirati. Međutim, bar dvije objave mjesečno bile bi poželjne.

 

5. Promovirajte sadržaj na društvenim mrežama

Uložili ste puno vremena i truda u izradu kvalitetnog sadržaja za vaš web. Odlično. Sada uložite 90% više vremena u njegovu promociju.

Iskoristite sve dostupne kanale i društvene mreže. Istražite gdje su vaši potencijalni korisnici i budite tamo. Dajte im informacije koje traže prije nego što su ih tražili.

Kao što smo već spomenuli, interakcija korisnika sa sadržajem itekako ima utjecaja na poziciju na tražilicama.

 

6. Koristite ključne riječi u linkovima

Uredite linkove svih stranica vašeg weba tako da sadrže ključne riječi. To je važno tražilicama i korisnicima. Ključne riječi u linkovima govore da je sadržaj na toj  stranici relevantan za traženi pojam.

Uređivanje linkova ne iziskuje puno vremena, a donosi veliku korist. Odvojite koju minutu i pri kreiranju novog sadržaja uredite i link.

 

7. Gradite mrežu relevantnih linkova

Da, linkovi su važni, ali važnija je njihova relevantnost.

Izgradite mrežu unutarnjih linkova. Smisleno povežite stranice unutar svog weba. U blog postove unesite linkove na vaš web, proizvod, uslugu.

Izgradite mrežu vanjskih linkova. Ovdje budite pažljivi, više nije nužno bolje. Fokusirajte se na relevantne izvore. Linkajte prema stranicama koje su povezane s poslom kojim se bavite i onim o čemu pišete. Važno je dobiti i povratne linkove, ali tu također vrijedi pravilo relevantnosti. Nemojte se dovesti u napast da tražite od svih svojih poznanika da sa svog weba linkaju prema vašem, ako njihov web nema apsolutno nikakve veze s onim čime se vi bavite.

Nastojte dobiti povratne linkove od izvora relevantnih za vaše poslovanje. Kreirajte sadržaj i nastojte postići da ga podjele autoriteti iz vaše industrije.

 

8. Kreirajte mapu stranice

Googlebotovi doslovno putuju po web stranicama indeksirajući sadržaj. Na svom putovanju prate likove, a mapa stranice njihov je putokaz.

Kreirajte mapu stranice. Pazite da su linkovi dobro povezani te da nema slijepih ulica. Kvalitetna mapa stranice omogućit će da vaš sadržaj bude pravilno indeksiran.

 

9. Napišite relevantne meta naslove i meta opise

Meta naslovi i meta opisi prvo su što korisnik vidi prilikom pretraživanja. O njima ovisi hoće li kliknuti na vaš web ili ne.

Postizanje dobre pozicije na tražilici nije kraj. Ovdje ulogu preuzimaju meta naslov i meta opis. Oni su svojevrsna promocija vašeg weba. Razmišljate o njima kao o kratkom oglasu za vaš web. Koristite ključnu riječ u naslovu, opisu i linku. Po tome će korisnik prepoznati da se na vašoj stranici nalazi sadržaj relevantan za njegovu pretragu.

I ponovno, opise i naslove napišite za korisnike. Istaknite važne informacije i pozovite na akciju.

Poštujte pravila dužine. Ako prekoračite dozvoljen broj znakova vaš se naslov i opis neće prikazati u cijelosti.

 

10. Budite strpljivi

SEO optimizacija nije posao koji možete završiti. SEO optimizacija je kontinuiran proces koji s vremenom daje rezultate. Nemojte se zavarati misleći da je to jednokratna aktivnost koja završava objavom web stranice. Naprotiv, tada tek počine.

U SEO optimizaciju morat ćete uložiti puno truda, radnih sati, ali i sate i sate istraživanja te praćenja kontinuiranih promjena. Ako niste SEO stručnjaci to može biti zahtjevan proces. Stoga je nabolje da SEO optimizaciju prepustite stručnjacima iz Dimedie.

Kada brigu o SEO optimizaciji prepustite pravim stručnjacima vi ćete se napokon moći opustiti i posvetiti onome što radite najbolje, vašem poslu.