Upoznajte vašu online publiku


Upoznajte vašu online publiku
06.02.2020

Svi vaši napori usmjereni ka kreiranju sadržaja mogli bi biti uzaludni ako ne poznajete publiku kojoj se obraćate. Da biste uspjeli u privlačenju, angažiranju i poticanju publike na ostvarivanje konverzija morate znati sve o njoj.

Što više informacija prikupite o vašoj publici to ćete lakše i preciznije odgovoriti na njihove potrebe te im pružiti sadržaj koji u potpunosti rezonira s njima. 

Svaki sadržaj koji kreirate, od sadržaja vašeg weba preko objava na društvenim mrežama pa čak do sadržaja koji kreirate za offline kanale počinje s vašim kupcima. Da biste bili uspješni u kreiranju primamljivog sadržaja provedite istraživanje publike. Potrudite se saznati tko su oni, kako razmišljaju, što žele i što trebaju. Razmislite o izazovima s kojima se vaša publika možda suočava te koje im sve koristi može pružiti vaš proizvod ili usluga. 

Tek nakon što provedete kvalitetno istraživanje te dobro upoznate vašu publiku bit ćete u mogućnosti kreirati sadržaj koji im u potpunosti odgovara. Razumijevanjem vaše publike i njihovih potreba bit ćete sigurni da im pružate pravi sadržaj te da im na pravi način prezentirate rješenje problema koje im vaš proizvod ili usluga nudi. 

Bolje poznavanje vaše publike omogućit će vam da izgradite dugoročnu vezu s njom te stvorite lojalne kupce. U digitalnom svijetu upoznavanje publike postaje nešto lakše budući da vam je na raspolaganju niz korisnih alata i učinkovitih metoda. 

 

Kako saznati više o vašoj publici

Želite li zaista upoznati vašu publiku morate odvojiti određeno vrijeme na provođenje istraživačkih aktivnosti. Upoznajte njihovu osobnost, saznajte njihove interese, želje i stavove.

Do potrebnih informacija možete doći korištenjem dostupnih analitičkih alata, provođenjem marketinških istraživanja i anketa, slušanjem povratnih informacija koje vam daju korisnici te praćenjem aktivnosti konkurencije. 

 

Analiza i istraživanje

Postoje razni analitički alati koji će vam pomoći da otkrijte više o vašoj publici. Google Analytics i Facebook Insights mogu vam pružiti korisne informacije. Redovito provjeravajte i analizirajte sve podatke koje vam pružaju. Ovi vrlo vrijedni alati otkrivaju niz korisnih informacija. Dobit ćete uvid ne samo u demografske karakteristike publike već puno više. Saznat ćete na koji sadržaj publika najbolje reagira te u koje vrijeme su najaktivniji. 

Na raspolaganju su vam brojne metode, alati i taktike marketinškog istraživanja. Jedna od popularnih metoda marketinškog istraživanja je anketa. Ankete su efikasan način na koji možete bolje upoznati vašu publiku. Omogućuj vam da dobijete odgovore na niz specifičnih pitanja koja se tiču vaših proizvoda, usluga, marketinških aktivnosti, podrške korisnicima i drugo. Uz pomoć ankete možete saznati općenite informacije, ali i specifične detalje vezane uz to što vaša publika želi i očekuje od vas. 

 

Kreirajte buye persone

Ako još niste, kreirajte buyer persone. One će vam pomoći da bolje razumijete potrebe i želje vaše publike i kupaca. Razumijevanje buyer persona omogućit će vam da efikasnije promovirate vaše proizvode i usluge. 

Buyer personu kreirajte kao da stvarate fikcijski lik. Taj lik ima sva obilježja stvarne osobe, spol, dob, obitelj, karijeru, razinu prihoda pa čak određene stavove i karakter. Što preciznije definirate buyer personu to ćete se više približiti stvarnim ljudima koji čine vašu publiku. 

 

Slušajte povratne informacije publike 

Reakcije publike na vaše ranije provedene aktivnosti i objavljen sadržaj govore vam puno o tome što vaša publika želi, a što ne. 

Komentari i aktivnost korisnika vrlo su važan pokazatelj uspješnosti vaših online aktivnosti. Ako obratite pažnju na to kako publika reagira na određene tipove sadržaja otkrit ćete koji tip ima bolji učinak od drugog. 

Kontinuiranim praćenjem reakcija i preferencija publike možete otkriti što vole, a što ne, koje su njihove navike što se tiče konzumacije sadržaja, kako i gdje traže korisničku podršku. Prilikom prikupljanja povratnih informacija od korisnika pratite komentare na društvenim mrežama i blog objavama. Uzmite u obzir i pitanja koja vam pristižu putem korisničke podrške. 

Povratne informacije korisnika govore vam što radite dobro, a gdje još postoji prostor za poboljšanje. Otkrivanje postojećih problema i njihovo brzo rješavanje omogućit će vam da vašoj publici uvijek pružite ono što treba.
Interakciju publike s vašim sadržajem na društvenim mrežama možete pratiti u analitičkim alatima svake mreže. Želite li saznati koliko je posjeta na web stanicu doveo odrađeni sadržaj, koliko su vremena korisnici proveli čitajući vaše blog objave i slično zavirite u Google Analytics. 

 

Pratite konkurenciju 

Da biste znali gdje ste u odnosu na vaše konkurente morate zanati što konkurencija radi. Praćenje konkurencije važno je za vaš uspjeh. Uvijek imajte na oku što vaši konkurenti rade dobro, a što ne. 

Od konkurencije možete puno naučiti. Pratite kako targetiraju publiku i kakav uspjeh postižu. Učite na njihovim greškama i nemojte ih ponavljati. 

Praćenje konkurencije pomaže vam da budete učinkovitiji i originalniji.

Upoznavanje publike nije lak zadatak, ali je neophodan. Ako ne želite tratiti vaše vrijeme, novac i druge resurse na kreiranje sadržaja kojeg vaša publika ne želi konzumirati morate uložit napor u otkrivanje onoga što vaša publika želi. Nemojte se bojati eksperimentirati s različitim tipovima sadržaja dok ne otkrijete na koji vaša publika najbolje reagira. 

Što bolje poznajete vašu publiku to ćete biti uspješniji u kreiranju sadržaja koji najbolje rezonira s njima. 

Želite li kreiranje pravog sadržaja prepustiti stručnjacima kontaktirajte Dimedia tim