Kako kreirati uspješnu newsletter kampanju
Newsletter je vrlo učinkovit i često zanemaren alat digitalnog marketinga. Newsletter vam omogućuje građenje odnosa s postojećim klijentima i pridobivanje novih. No, da bi vaš newsletter postigao željene rezultate važno je da pažljivo razmislite o strategiji i ciljevima newslettera, porukama te segmentaciji publike.
Prije samog kreiranja newsletter kampanje morate odlučiti o nekoliko tehničkih stvari kao što su alat koji ćete koristiti za izradu i slanje newslettera, izgled i dizajn newslettera, učestalost slanja te kreiranje lista primatelja.
Izaberite alat i predložak za slanje newslettera
Prije svega morate odabrati alat za slanje newslettera. Postoje brojni servisi koji omogućuju jednostavnu izradu i slanje newslettera. Jedan od najpoznatijih je MailChimp.
Nakon što ste odabrali newsletter alat koji vam najbolje odgovara vrijeme je da odberite neki od gotovih predložaka ili dizajnirate vlastiti.
Dizajn i elementi predloška moraju biti usklađeni s vizualnim identitetom vašeg brenda, tako da primatelji na prvi pogled mogu povezati vaš newsletter s vašom tvrtkom. Koriste boje, fontove i logo vaše tvrtke.
Dizajn predloška ne mora biti kompliciran niti sadržavati velik broj elemenata. Čak i jednostavan, minimalistički dizajn može biti vrlo efikasan. Cilj dizajna je da newsletter bude lako čitljiv te da korisnici mogu jednostavno kliknut na sve njegove elemente. Budući da većina korisnika otvara e-mailove na mobilnim uređajima, svakako se potrudite da vaš newsletter bude prilagođen pregledu s mobitela.
Odredite svrhu, ciljeve i učestalost slanja newslettera
Nakon što ste riješili tehnička pitanja, odabrali servis za slanje i definirali predložak, prije kreiranja sadržaja važno je da dobro razmislite o svrsi, ciljevima te učestalosti slanja newslettera.
Newsletter strategija mora biti u skladu s vašom content marketing strategijom. Definirate tko je vaša publika te koje ciljeve slanjem newslettera želite postići. Povećanje prodaje, povećanje prepoznatljivosti brenda, promocija sadržaja kojeg kreirate, edukacija ili informiranje publike neki su od ciljeva koje si možete postaviti.
Nakon što ste odredili ciljeve i svrhu slanja vašeg newslettera odlučite o tome koliko ćete često slati newsletter. Tjedno, svaka dva tjedna, jednom mjesečno… pri odluci o učestalosti vodite računa da ne zatrpavate e-mail sandučiće korisnika prečesto, no nemojte slati newslettere sporadično. Budite dosljedni u učestalosti slanja i kvaliteti sadržaja.
Slanje newslettera dodajte u vaš kalendar aktivnosti i pridržavajte se rasporeda.
Pružite korisnicima razlog da se pretplate i ostanu pretplaćeni
Da bi se vaši korisnici uopće pretplatiti na newsletter listu morate im pružiti valjani razlog za to. Kvalitetan sadržaj, korisne informacije, raznovrsnost sadržaja, obavijesti o posebnim prilikama, novostima u vašoj ponudi… samo su neki od prijedloga tema za vaš newsletter.
Ono o čemu morate voditi računa je to da nisu svi pretplatnici na vašoj listi u istoj fazi prodajnog lijevka. Neki od njih su vaši dugogodišnji klijenti, dok se drugi tek upoznaju s vašim brendom i ponudom. Dakle, isti sadržaj nije zanimljiv različitim skupinama pretplatnika. Ono što nipošto ne želite je da se korisnici odjavljuju s vaše liste. Stoga ih segmentirajte, odnosno podijelite u odgovarajuće skupine. Za svaku skupinu kreirajte posebnu listu te prilagođen sadržaj. Tako će svaki vaš pretplatnik primati njemu korisne i zanimljive informacije te rado ostati pretplaćen na vašu newsletter listu.
Kreirajte vrijedan sadržaj
Prvo što će privući (ili odbiti) korisnika je naslov newslettera i naslov e-maila. Da bi vaš newsletter uopće bio otvoren morate kreirati zanimljiv, kratak i kreativan naslov koji je u skladu sa sadržajem newslettera kojeg šaljete. Kreiranju naslova valja posvetiti jednaku pažnju kao i kreiranju sadržaja.
Nakon što ste odličnim naslovom privukli primatelje da otvore newsletter morate ih oduševiti pravim sadržajem. Potrudite se da vaš newsletter bude koristan i vrijedan. Za svaku skupinu primatelja kreirajte jedinstven sadržaj u skladu s njihovim interesima. Tako će vaši pretplatnici ne samo ostati vaši pretplatnici već će rado čitati newslettere koje im šaljete.
Prilikom kreiranja sadržaja posvetite pažnju vizualnim elementima. Pomno odabranim i raspoređenim vizualnim elementima privući ćete pažnju čitatelja te ih potaknuti na željenu akciju.
U svaki newsletter dodajte call-to-action u skladu s vašom strategijom i ciljevima newslettera. Pozovite ih da kupe proizvod, posjete vašu web stranicu, prate vas na društvenim mrežama, čitaju vaš blog… No, važno pravilo vrijedi i ovdje: koristite samo jedan CTA po newsletteru. Više poziva na akciju zbunjuje korisnike te je vrlo vjerojatno da na kraju neće napraviti ništa od onoga na što ste ih pozvali.
U sadržaj newslettera dodajte linkove za vaš web te ikonice za praćenje na društvenim mrežama.
Testirajte newsletter i pratite rezultate
Uspješan newsletter rezultat je testiranja, praćenja i analiziranja rezultata. Testirate razne tipove newslettera, naslova, poziva na akciju i vremena za slanje. Pratite što postiže najbolje rezultate i to uključite u vašu uobičajenu prasku.
I nakon faze testiranja nastavite s analizom i praćenjem rezultata. Kontinuirano praćenje učinka vaših aktivnosti pružit će vam uvid u to što radite dobro a što biste mogli poboljšati.
Trebate li pomoć oko vođenja newsletter kampanja i cjelokupnog internet marketinga kontaktirajte Dimedia tim.